Batman & The Flash: Hero Run recenzja

Dwójka czołowych superbohaterów DC, czyli Batman i Flash ruszają do…biegu? Studio Gree zaprasza na kolejnego darmowego i niekończącego się biegacza. Jeśli nie macie jeszcze dość tego gatunku, spróbujcie Batman & The Flash: Hero Run.

batman_flash_1

Jak sam tytuł wskazuje, Batman i Flash łączą swoje siły w nieustającej walce o porządek i sprawiedliwość. Tym razem muszą powstrzymać Jokera i wielkiego goryla Grodda z jego armią małp. Muszę jednak od razu wyjaśnić, że gra nie jest ani bijatyką ani strzelanką, a endless runnerem, czyli nieustającym biegaczem. Biegniemy cały czas przed siebie, podobnie jak w klasycznym już Jetpack Joyride czy Minion Rush. Bieg kończy się, gdy wlecimy w przepaść, wbijemy twarzą w drzewo/samochodów lub stanie się nam inna krzywda. Nie jest to jednak kolejny bezczelny klon, a próba wprowadzenia kilku oryginalnych rozwiązań. Jednym z nich jest wprowadzenie bossów, z którymi mierzymy się po przebiegnięciu określonego dystansu w grze – zwycięstwo nie jest takie proste. Kolejną ciekawą rzeczą jest możliwość wybrania pomiędzy jednym z dwóch bohaterów, co wiąże się z bieganiem zarówno po mrocznym Gotham, jak dżungli w Gorilla City. Do wyboru mamy możliwość sterowania Batmanem i Flashem, ale także Catwomen, Jokerem czy samym dzikim Groddem. Wszystkie dostępne postacie możemy rozwijać i ulepszać, ponieważ podczas poziomu otrzymujemy punkty doświadczenia. Z czasem odblokujemy specjalne moce i umiejętności przypisane do danego herosa. Jakby tego było mało, to samo tyczy się nowych strojów dla Batmana i Flasha!

batman_flash_2

Sterowanie jest bajecznie proste, ale już sama gra znacznie trudniejsza; wymaga od nas treningu i błyskawicznego refleksu. Biegnąc przez poziom, trzeba ominąć różne przeszkody, zbierając przy tym złote monety i inne bonusy (na przykład chwilową nieśmiertelność i superszybkość). Przez cały bieg, spotykamy również agresywnych pomagierów Jokera i wielkie małpy, które możemy powalić w biegu albo wyeliminować z dystansu (ehh te bat-zabawki). Czasami pojawiają się więksi przeciwnicy, ale ich radzę załatwić z dystansu lub ominąć, a nie zderzać się – w innym razie, bieg się skończy. Mając już pewne doświadczenie w tego typu grach na telefony dotykowe, było mi zdecydowanie łatwiej przebrnąć do momentu, w którym walczyłem z bossem. Tak jednak szybko skończyłem bieg, nie bardzo rozumiejąc, co właściwie powinienem zrobić. Może mały tutorial, by nie zaszkodził?

batman_flash_3

Strona audiowizualna gry to z jednej strony przyjemna dla oka grafika, a z drugiej, troszkę denerwująca muzyka. Nie muszę oczywiście podkreślać, że grafika jest wyraźnie inspirowana komiksami? Jest przyjemnie i kolorowo. Mikropłatności nękają nas przede wszystkich w chwili śmierci herosa, w rezultacie której, gra oferuje nam wskrzeszenie postaci i dalszy bieg. Po ciągłych i szybkich porażkach jest to bez wątpienia kuszące, ale i denerwujące zarazem – gracz może poczuć się, jak w wyciskarce pieniędzy. Biorąc także pod uwagę wydanie wielu endless runnerów w przeszłości, nie jestem specjalnie chętny, by wydawać w grach tego typu jakiekolwiek pieniądze.


(Batman & The Flash: Hero Run zwiastun)

Batman & The Flash: Hero Run w Google Play
Batman & The Flash: Hero Run w iTunes

Grafika
Dźwięk
Grywalność
Mikropłatności
Średnia

ocena_4_recenzja_gnt

Plusy
Grafika
Batman i Flash!
Kilka fajnych pomysłów
Dwie lokalizacje biegów

Minusy
Kolejny niekończący się biegacz?

 

Podsumowanie
Najpoważniejszy problem, jaki mam z Batman & The Flash: Hero Run, to prawdziwy wysyp endless runnerów, jaki mieliśmy w 2013 roku i ogólne znudzenie produkcjami tego rodzaju – ileż można?! Układając sobie w głowie koniec recenzji i jej podsumowanie, zastanawiałem się, co by było gdyby w grze nie pojawiał się ani Batman ani Flash. Ano dostalibyśmy porządnego biegacza z być może trochę denerwującą oprawą muzyczną. Myślę, że grę warto pobrać, ale nie wiem na jak długo wam wystarczy.

 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

 

Przeczytaj inne:
kingdom_rush_1
Kingdom Rush

Kingdom Rush to jeden z największych komputerowych hitów, tym razem w odsłonie na smartfony, a konkretnie iOS – iPad, iPhone i iPod Touch. Wyjątkowo dopracowana grafika 2D,...

Zamknij