Injustice: Gods Among Us recenzja

Injustice: Gods Among Us – fantastyczna wizualnie bijatyka od twórców ostatnich odsłon Mortal Kombat (Netherrealm). Mamy jedyną w swoim rodzaju szansę wcielenia się w super herosów i super drani z uniwersum DC Comics.

injustice_gods_among_us_2

Lex Luthor vs. Superman
Wykorzystując duże doświadczenie w gatunku bijatyk (seria Mortal Kombat), studio Netherrealm przygotowało coś dla fanów super bohaterów – Injustice: Gods Among Us. Podczas gdy konsolowa wersja różni się i to pod każdym możliwym względem, wersja mobilna wciąż potrafi zaoferować, to co powinna – szybką i dynamiczną jatkę z udziałem herosów z DC Comics.

Na samym wstępie otrzymujemy trzech losowych bohaterów, w formie kart (dostałem Deathwinga, Lexa Luthora oraz Deathstroke’a), podczas gdy reszta jest odblokowana głównie poprzez walutę w grze. Oprócz kart bohaterów, dostępne są także karty wspomagające postacie – umożliwiają zwiększenie paska żywotności herosa albo zadawanych obrażeń. Każdy z poziomów gry składa się z 5 meczy 3 vs 3. Ponieważ fabuła gry dotyczy postaci walczących w różnych wymiarach istnieje kilka wersji danego bohatera. Sam gameplay to bardzo uproszczona bijatyka, bazująca na tapnięciach i przede wszystkim ruchach palcem po ekranie dotykowym. W lewo, w prawo, w górę i w dół, podczas gdy nasz heros będzie zasypywał przeciwnika szybkim gradem ciosów. Od czasu do czasu możemy wykonać także różne ataki specjalne, przyjemnie pożerające energię oponenta. Podstawowym problemem takiego systemu, wydaje się zbyt duże uproszczenie oraz brak możliwości kontr i trudności podczas używania bloku. Całościowo jednak, gra się bardzo przyjemnie.

injustice_gods_among_us_3

Injustice wygląda znakomicie, w głównej mierze, dlatego że oparta jest o silnik trzeciej generacji Unreal. Detale postaci, otoczenie, płynność – wszystko stoi na najwyższym poziomie. Dźwięk? Równie fantastyczny – widać wyraźnie, że na niczym nie oszczędzano.

Joker vs. Batman
Niestety, ponieważ jest to darmowa gra typu freemium, wszędzie czekają na nas mikropłatności. Alternatywę stanowi mnóstwo farmowania, jeśli będziemy chcieli je przeskoczyć. Muszę dodawać, że opłaty w sklepie nie są projektowane na polską kieszeń? Raczej nie. Na dodatek, deweloperzy korzystają z kolejnej metody, byśmy chętniej pozbywali się pieniędzy – każdy rozgrywany mecz, kosztuje określoną energię postaci. Kiedy się wyczerpie, będziemy musieli albo wymienić postać na inną albo użyć cennych rezerw energii, by ją odnowić.

injustice_gods_among_us_1

Oczywiście szybkie odnowienie energii możemy sobie wykupić. Jak większość darmowych gier na telefon, Injustice żeruje na cierpliwości gracza, w wypadku jednak niektórych postaci, twórcy zdecydowanie przegięli. Na dłuższą metę, odblokowanie wszystkiego w grze, sprawia wrażenie wykonywania Syzyfowej pracy – szczególnie biorąc pod uwagę ceny super postaci. Superman kosztuje 220,000 tysięcy, podczas gdy każdy z poziomów daje nam ok 500-800 kredytów. Wydasz 100$ dostaniesz 1,500,000 kredytów. Potrzeba jeszcze jakiegoś komentarza? Podchodząc do gry, jak do przyjemnej przerwy, nie będziemy zwracać na to zbyt dużej uwagi. Łatwiej powiedzieć, niż zrobić.


(Injustice: Gods Among Us zwiastun)

Injustice: Gods Among Us w Google Play
Injustice: Gods Among Us w iTunes

ocena_5_recenzja_gnt
Plusy
Grafika
Dźwięk
Jakość
Dynamiczny gameplay
Wszyscy ważniejsi bohaterowie z uniwersum DC

Minusy
Mikropłatności

 

Podsumowanie
Mikropłatności być może nie są mocną stroną Injustice i podobnie jak większość gier tego typu, są najbardziej znienawidzoną częścią danej aplikacji. Warto jednak rzucić okiem na tą ciekawą bijatykę, ponieważ wciąż da się w nią grać ignorując wewnętrzny sklep. Od strony technicznej to prawdziwy majstersztyk i jeśli wytrwacie mikropłatności, spędzicie z Injustice nie jedną godzinę. Niestety, gra jest aktualnie dostępna jedynie dla posiadaczy urządzeń z iOS (iPhone, iPad). Mam szczerą nadzieje, że zagości szybko także na Androida. Warto zagrać!

Przeczytaj inne:
jetpack_joyride_1
Jetpack Joyride recenzja

Jetpack Joyride to jedna z najbardziej znanych gier mobilnych od studia Halfbrick, odpowiedzialnego za m in hit Fruit Ninja. Barry Steakfries zakłada na plecy plecak rakietowy (dziwnie...

Zamknij